LET OP!  Vanwege een expositiewissel zijn wij gesloten van 2 t/m 5 april.
Close this search box.

Vrijwilliger worden bij het Voerman Stadsmuseum Hattem?

Het Voerman Stadsmuseum Hattem draait bijna volledig op de inzet van vrijwillige medewerkers. Mensen met een passie voor kunst, Hattem of gewoon omdat ze het leuk vinden om ons te helpen. Ons team bestaat momenteel uit ongeveer 50 enthousiaste mensen.

Regelmatig kunnen wij mensen gebruiken om ons team te versterken!

2 mensen die alle bij een schilderij vast houden

Wat kun je verwachten van ons?

• Een leuke omgeving om in te werken;
  • Enthousiaste aardige mensen leren kennen, die uw hulp erg op prijs stellen;
  • Ruimte om uw ideeën in te brengen en uit te voeren;
  • Per dagdeel betalen wij een kleine onkostenvergoeding.

Momenteel hebben we ruimte voor:

Kassiers, met name voor de weekenden:

Als kassier ontvangt u de bezoekers en verkoopt en rekent toegangs bewijzen en verkoop van de museum winkel af. Bezoekers kunnen een kaartje kopen of mogen naar binnen met de museumkaart. De diensten worden verdeeld in ochtenddiensten en middagdiensten, meestal in het weekend.

Gastvrouwen/heren, met name voor de weekenden:

Als gastvrouw of gastheer is het uw taak onze gasten te verwelkomen en wegwijs te maken in het museum. Ook deze diensten zijn ochtend- of middagdiensten. Deze diensten worden over de gehele week verdeeld.

Educatief medewerkers:

De educatieve medewerkers verzorgen de lessen die wij aanbieden aan het basisonderwijs. Er zijn drie educatie-pakketten:

• Het Geryt-project over een jongetje van 10 dat in de Middeleeuwen in Hattem woont voor groep 6
  • Het Voerman en Voerman project voor groep 7, waarin kinderen leren naar kunst te kijken en zich af te vragen; wat is kunst?
  • Het klokbekerproject over de 4000 jaar oude klokbeker.

In overleg worden de lessen ingeroosterd. Mocht u zelf graag willen meedenken over het educatieve aanbod van het museum, dan kan dat natuurlijk ook.

Office manager:

Een leuke en veelzijdige functie op het kantoor. Voor de ondersteuning van de directeur en de PR medewerker.

Werkzaamheden

Wij sluiten graag aan wat u zelf aangeeft te willen gaan doen. Dus werkzaamheden en de uren doen wij in overleg met u.

Interesse? Neem dan contact met ons op!

Evenementen planner:

Voor het organiseren en verzorgen van evenementen. Wij zoeken iemand die het leuk vind om op projectbasis dit te gaan doen. Invulling in overleg!

Aanmeldformulier

Indien u interesse heeft om als vrijwilliger te werken bij het Voerman Stadsmuseum Hattem, vul dan onderstaand formulier in. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact op. Wilt u liever bellen? Dat kan natuurlijk ook, ons telefoonnummer is 038 444 28 97.

Voerman Stadsmuseum Hattem Logo